Flavio Briatore este una dintre eminenţele cenuşii ale Formulei
1, dar după 20 de ani de carieră are parte de cea mai urâtă
pensionare posibilă. Probabil aţi auzit cu toţii de
ordinul kamikaze adresat în 2008 lui
Piquet, de a face cunoştinţă cu parapetul, astfel încât
Alonso să profite de întreruperea cursei. Această stratagemă a
declanşat furia celor de la World Motor Sport Council, legiutorii
FIA, care au vrut să dea un exemplu şi au exclus Renault doi ani
din Formula 1 şi pe Flavio Briatore l-au trimis într-o
excursie cât mai departe de orice competiţie FIA pentru tot restul
vieţii.
Pledoria celor de la WMSC sună foarte grav, aceştia considerând
că prin acea manevră ordonată Briatore, nu a creat doar un
avantaj pentru Alonso, ci a pus în pericol viaţa lui Nelson
Piquet. De asemenea juraţii motorsportului consideră că
repetarea unor astfel de directive poate pune în viitor siguranţa
oficialilor şi chiar a spectatorilor, rezultând în scăderea
credibilităţii Formulei 1. Cei de la Renault au plecat capul şi nu
au contestat sub nicio formă decizia drastică, fiind, cu siguranţă,
jenaţi de situaţia creată.
Mai mult, Briatore prin gestul său de a ieşi pe uşa din dos a
echipei Renault acum două săptămâni şi-a plecat capul în faţa
paloşului WMSC. Dar se pare că nu a funcţionat proverbul cu sabia
şi capul plecat şi Briatore va rămâne în istorie cu cea mai
drastică decizie a motorsportului agăţată în piept.
Briatore nu era doar capul echipei Renault F1, ci avea şi
contracte de reprezentare cu Fernando Alonso, Heikki Kovalainen,
Mark Webber, Romain Grosjean şi Piquet Jr. Aceşti piloţi
vor trebui să îşi caute pe viitor un nou manager, pentru că orice
asociere cu Briatore le va aduce excluderea din competiţiile în
care sunt angrenaţi.
Pat Symonds, celălat inculpat în scandalul „crashgate”, aşa cum
l-a numit presa, a primit o suspendare de 5 ani din competiţiile
automobilistice. Fernando Alonso, în schimb, nu va primi
nicio sancţiune, dar va trebui să îşi caute echipă, fiind foarte
aproape de o mutare la Ferrari, conform presei
italiene.